5 ćwiczeń na płaski brzuch do wykonania w domowych warunkach

Któż nie chciałby mieć pięknego, wyrzeźbionego brzucha i bez kompleksów rozebrać się na plaży? Popularny „kaloryfer” na brzuchu to marzenie praktycznie każdego faceta. Chcielibyśmy jednak przypomnieć, że żadne ćwiczenia nie zapewnią wspaniałych efektów bez odpowiedniego trybu życia oraz zdrowego odżywiania.

Odpowiednia regeneracja i ilość snu, zdrowe odżywianie i odpowiednie dobrane ćwiczenia pomogą Panom w uzyskaniu płaskiego brzucha. W dzisiejszych czasach nie wszyscy mają czas chodzić na siłownie, a także korzystać z zajęć fitness, dlatego też w niniejszym artykule przedstawiamy zestaw ćwiczeń na płaski brzuch, które można wykonywać w domowych warunkach.

Ćwiczenia wykonuje się na podłodze, stąd zalecamy położyć na nią najpierw karimatę lub złożony ręcznik. Dbajmy o swój komfort.

 

Ćwiczenie 1.

Podnoszenie tułowia w podporze przodem (popularna deska)

  1. połóż się twarzą do podłogi,
  2. przedramiona muszą przylegać do podłoża,
  3. tylną część ciała utrzymuj wyłącznie na palcach stup – unieś tułów,
  4. stabilizuj pozycję poprzez napinanie mięśni brzucha,
  5. pozostań w tej pozycji 15-20 sekund.

 

Ćwiczenie 2.

Przyciąganie kolan do klatki piersiowej

  1. połóż się na plecach, nogi wyprostowane,
  2. następnie przyciągnij kolana do klatki piersiowej odrywając jednocześnie pośladki od podłoża,
  3. kiedy spinamy mięśnie robimy wydech,
  4. wracamy do pozycji pierwszej.

 

Ćwiczenie 3.

Unoszenie miednicy w leżeniu bocznym

  1. oprzyj się na przedramieniu,
  2. całe ciało w linii prostej,
  3. miednica ku górze,
  4. stopy muszą być oparte o podłoże,
  5. zdecydowanym ruchem podnoś miednice do góry,
  6. zmień przedramię i wykonaj ćwiczenie z drugiej strony.

 

Ćwiczenie 4.

Rowerek

  1. połóż się na plecach,
  2. zegnij kolana,
  3. unieś kolana do góry,
  4. wykonuj ruch przypominający jazdę na rowerze.

 

Ćwiczenie 5.

Unoszenie kolan do klatki piersiowej w zwisie

Ćwiczenie możliwe do wykonania, jeżeli posiada się drążek rozporowy lub inny element którego można się złapać i utrzymać pozycję w zwisie. Ćwiczenie polega na unoszeniu kolan do klatki piersiowej.

 

 

Kiedy i jak często ćwiczyć, aby zobaczyć wymarzone efekty?

Częstym pytaniem wśród osób dopiero zaczynających swoją drogę ku nienagannej sylwetce jest: kiedy i jak często (ile razy w tygodniu) trzeba ćwiczyć, by osiągnąć zadowalające rezultaty. Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Otóż każdego organizm jest inny i inaczej reaguje na wysiłek fizyczny. Zaleca się jednak, by ćwiczyć nie mniej niż 3 razy w tygodniu.

Wykonywanie ćwiczeń na jedną partię mięśniową (w tym przypadku brzucha) każdego dnia uniemożliwia odpowiednią regenerację, która jest bardzo ważna w osiągnięciu płaskiego brzucha. Z każdym treningiem będziesz robić postępy. Jeżeli chodzi o porę dnia, jest to kwestia indywidualna. Mówi się, że każda pora jest dobra – może to być rano po przebudzeniu, popołudniu po obiedzie, czy może przed snem. Wybieraj. Jedyne o czym należy pamiętać to fakt, iż bardzo niekomfortowe są ćwiczenia bezpośrednio po posiłku. Odczekaj co najmniej 30 minut i pozwól, by posiłek został prawidłowo strawiony, a unikniesz uczucia „przelewania się posiłku” w brzuchu.

Jeżeli chodzi o częstotliwość to zacznij chociażby od kilku-kilkunastu minut i z każdym treningiem możesz ćwiczyć więcej. Nie zaczynaj od razu od długich i męczących treningów. Na początek wystarczy po 1 serii każdego ćwiczenia po kilka-kilkanaście powtórzeń w pierwszym tygodniu. Po dwóch tygodniach dorzucamy jeszcze jedną serię do każdego ćwiczenia.  Z czasem będziesz mógł wykonywać coraz więcej powtórzeń, a kolejne serie nie będą sprawiały Ci kłopotu. Po miesiącu wykonuj już po 3 serie każdego ćwiczenia – ilość powtórzeń w zależności od odczuwanego napięcia – nie mniej niż kilkanaście w każdej. Nie zniechęcaj się początkami. Każdy kiedyś zaczynał!

Udostępnij wpis: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest
error: copyright

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij